de Fietserije
Begin 2013 klopte mijn oom en tante bij mij aan om te kijken of we de Fietserije een frisse nieuwe look konden geven. In de loop der jaren was de Fietserije veranderd van een normale fietsenwinkel naar een rijwielhandel waar het steeds meer om de service draait. Mijn oom en tante willen niet alleen een fiets verkopen maar vinden het vooral belangrijk dat diegene die de fiets koopt ook echt lekker fietst! Vandaar dat je niet gek moet op kijken wanneer ze woorden als zitbotjesmeting of zelfs een bodyscan in de mond nemen. Met deze middelen zorgen ze dat jij als klant echt goed fietst en geen last krijgt van bijvoorbeeld zadelpijn. Ze claimen dat zadelpijn écht verleden tijd is!
Door deze verandering was de look die ze toen nog hadden eigenlijk ook wel verleden tijd. Met de service en het sportieve en elektrisch fietsen als grootste pijlers heb ik een nieuw logo voor ze ontworpen. Die vooral de sportiviteit, snelheid en houding van de fietser uit beeld. Uiteindelijk heb ik dit terug weten te brengen tot een heel minimale vorm waarbij de fietser de fiets is geworden.
Vanaf daar zijn we verder gegaan met een hele frisse nieuwe site. Hier vond ik vooral de gemoedelijke sfeer belangrijk en heb ik gekeken hoe zoveel mogelijk vertrouwen kon worden gewonnen. Uiteindelijk is het een site geworden met mooie grote platen die sfeer ademen, waarbij de manier van het verkopen van de fietsen voorop staat en de services centraal staan.